Uwa偶am, 偶e zas艂uguj臋 na order za to, 偶e jako艣 prze偶y艂am 艣wi臋ta. Ju偶 nawet mniejsza o ciasta, czy s艂odycze, bo tego znalaz艂am n臋dzne zamienniki. Ale o moj膮 najwi臋ksza mi艂o艣膰. Pierogi. 
Ruskie. 
Z kapust膮 i grzybami. 
Czy nawet te ze s艂odk膮 kapust膮, kt贸rych ca艂e 偶ycie nie lubi艂am.
 Byle to by艂y pierogi. Jakiekolwiek. Je艣li kiedy艣 trafi臋 do wi臋zienia z wyrokiem: kara 艣mierci, to na ostatni posi艂ek za偶ycz臋 sobie pierogi ruskie. Pewnie i tak m贸j organizm nie wytrzyma艂by tyle szcz臋艣cia, ale co bym zjad艂a, to by by艂o moje. Przynajmniej przez jaki艣 czas.
Na domiar z艂ego, wczoraj trafi艂am do restauracji, w kt贸rej jako dodatki do da艅 by艂y tylko ziemniaki i nie艣miertelne frytki. Z mi臋s te偶 nie za bardzo mia艂am co wybra膰, dlatego musia艂am si臋 zadowoli膰 sa艂atk膮. Ja. Sa艂atk膮. 
Siedz臋 wi臋c w tej sandomierskiej restauracji, sk膮din膮d bardzo przytulnej, bo z je偶膮cymi si臋 kotami na 艣cianie i wied藕mami, nad t膮 moj膮 sa艂atk膮, i staram si臋 nie patrzy膰 na placki ziemniaczane, kt贸re po偶era m贸j Towarzysz. 
Przy stolikach obok s艂ysz臋 wymian臋 zda艅:
- I co, dobre te piero偶ki? 
- Noo, dobre!
- M贸wi艂am, 偶e tu maj膮 dobre. 
Pewnie. Kopcie le偶膮cego. Nad sa艂atk膮. 

Jaki zwi膮zek z moim dzisiejszym daniem maj膮 pierogi? A nie wiem, ale zrobi艂am sobie order w nagrod臋. Nawet nie z ziemniaka. Z batata, 偶eby by艂 jeszcze bardziej 偶a艂osny.


Wracaj膮c jednak do tematu.
 
Brukselk臋 pono膰 si臋 kocha albo nienawidzi. Ja nale偶臋 do tych szcz臋艣liwc贸w, kt贸rzy w dzieci艅stwie nie byli ni膮 katowani. Mia艂am za to marchewkowstr臋t. Nie potrafi臋 sobie przypomnie膰, czy to dlatego, 偶e by艂am zmuszana do jedzenia jej, czy po prostu smak mi nie odpowiada艂. Traum臋 t臋 prze艂ama艂am dopiero pracuj膮c na weselach, na kt贸rych to nie za bardzo mia艂am do wyboru inn膮 sur贸wk臋, kt贸ra by nie p艂ywa艂a w morzu ohydnej, t艂ustej niczym 偶arty podpitych "wujk贸w" 艣mietany. 
 
Na temat batat贸w, czy og贸lnie ziemniak贸w mam kilka przemy艣le艅, ale to innym razem. Dzi艣 na blasze wyl膮dowa艂y razem z brukselkami. Ca艂o艣膰 posypa艂am ulubionymi przyprawami. Jaki艣 niespe艂na rozumu tw贸rca tego przepisu doda艂 jeszcze cynamon, ale to nawet jak dla mnie by艂oby za du偶o. 
 

 

 Upieczone warzywa poda艂am z kurczakiem i sosem jogurtowo-czosnkowym, 偶eby jako艣 prze艂ama膰 t臋 s艂odycz batat贸w. 

Moja ocena? 

Dobre!!!Alewi臋cejtegoniezrobi臋/10 

Oficjalnie og艂aszam m贸j stosunek do brukselki jako: nienawidz臋 bardziej ni偶 robienia bilansu na koniec roku. Nie no, 偶artuj臋, nie da si臋 bardziej. Ale nadal jest to nienawi艣膰.

Ocena kurek:

Dobre!!!R贸bnamwi臋cej/10 

Andrzeja g艂贸wnie zainteresowa艂a woda na rozmro偶onej brukselce. Upieczonej ju偶 nie chcia艂.